A.G

A.G

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 116
بازدید دیروز : 206
بازدید هفته : 478
بازدید ماه : 2980
بازدید کل : 105128
تعداد مطالب : 329
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1


قدم زدن كوسه‌ها در خيابانهاي استراليا/ نااميدي زمينيها از ديدار با بيگانگان فضايي

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته اي گذشت اريك اشميت، رئيس هئيت مديره گوگل جاي خود را به لري پيج، يكي از دو بنيانگذار بزرگترين موتور جستجوي دنيا داد از ديگر رويدادهاي اين هفته مي توان به خبر احتمال طلوع دو خورشيد در سال 2012  اشاره كرد.

قدم زدن كوسه ها در خيابانهاي استراليا
 
شهرهاي سيل زده استراليا پس از رسيدن به آرامشي نسبي و جمع شدن و ساماندهي آسيب ديدگان اين پديده طبيعي، اكنون خطري كاملا غير عادي و بسيار كشنده را تجربه مي كنند: پرسه كوسه هاي استراليايي در خيابانهاي شهر "گودنا"!
 
در هفته اي كه گذشت چندين مورد قدم زدن كوسه ها در خيابانهاي در سيل فرورفته شهر گوندا واقع در حومه شهر ايپسوويچ استراليا ديده شد. به گفته شاهدان عيني كوسه هاي كله گاوي در مقابل رستوران مك دونالد، نانوايي محل و ديگر فروشگاه هاي اصلي گودنا در حال شنا كردن و گردش بودند.
 
طلوع دو خورشيد در آسمان زمين در سال 2012
 

هفته گذشته خبر احتمال انفجار دومين ستاره عظيم جهان يعني آلفا- جبار و مشاهده دو خورشيد در آسمان زمين شايعات متعددي را درباره پايان يافتن عمر جهان هستي در سال 2012 در دنياي مجازي اينترنت به وجود آورد. برپايه اين خبر ستاره آلفا- جبار در سحابي جبار به زودي شايد تا سال 2012 طي انفجاري مهيب از هم متلاشي شود و تركشهاي اين انفجار مهيب زمين را تحت تاثير خود قرار دهند. انفجار اين ستاره به حدي شديد خواهد بود كه به نظر مي رسد دو خورشيد در آسمان زمين طلوع مي كنند.
 
اين شايعات درحالي رو به گسترش بود كه دانشمندان آب پاكي را روي دست شايعه سازان ريختند و اظهار داشتند كه آلفا- جبار در نهايت روزي منفجر خواهد شد اما به اندازه اي از زمين دور است كه نمي تواند به آن آسيبي وارد آورد.
 
بنيانگذاري كه رئيس شد
 
در شرايطي كه بازگشت بيماري استيو جابز مهمترين خبر دنياي فناوري در هفته پاياني ديماه بود، معرفي رئيس جديد اپل همانند بمبي در بازار انفورماتيك در اولين هفته ماه بهمن منفجر شد.
 
برمبناي سياستهاي جديد گوگل، لري پيج كه همراه با سرگي برين بزرگترين موتور جستجوي دنيا را راه اندازي كرده بود از ماه آوريل به عنوان رئيس جديد هيئت مديره گوگل جايگزين اريك اشميت خواهد شد و اريك اشميت نيز به عنوان رئيس اين شركت كاليفرنيايي به كار خود ادامه خواهد داد. سرگي برين هم بر روي پروژه هاي استراتژيك و محصولات جديد تمركز خواهد كرد.
 
"اريك اشميت" مدير سابق شركت گوگل يك روز پس از تحويل سمتش در شركت اعلام كرد قصد دارد بخشي از سهام خود در گوگل به ارزش بيش از 326 ميليون دلار را به فروش برساند.
 
 
زني كه پس از 11سال حرف زد
 
در اين هفته خبري منتشر شد كه برپايه آن تيمي بين المللي از جراحان موفق شدند با انجام اولين پيوند همزمان حنجره و ناي به يك زن 52 ساله آمريكايي پس از 11 سال قدرت سخن گفتن را به وي بازگردانند.
 
در سال 1999 يك زن جوان به نام "برندا جيسون" به دليل يك اشتباه جراحي صداي خود را از دست داد. از آن زمان تاكنون اين زن آمريكايي مي توانست تنها از طريق يك دستگاه الكترونيكي مبدل امواج ارتعاشي به امواج صوتي كه روي گردن خود نگه مي داشت به گونه اي نامفهوم حرف بزند.
 
اكنون پس از اولين پيوند همزمان ناي و حنجره در دنيا كه در مركز پزشكي سنت ديويد كاليفرنيا بر روي اين زن انجام شد، وي توانست پس از 11 سال چند كلمه اي حرف بزند و بگويد: "روز بخير، مي خواهم به خانه بروم."
 
پرتاب تلفن همراه به فضا به جاي ماهواره
 
شركت مخابرات Sstl انگليس به همراه محققان دانشگاه سوري تصميم گرفته اند يك تلفن همراه 350 يورويي برپايه سيستم عامل آندروئيد را براي كنترل يك ميني ماهواره و گرفتن عكس از سطح زمين به فضا پرتاب كنند.
 
هدف از انجام اين آزمايش بررسي اين نكته است كه آيا يك محصول الكترونيكي مصرفي مي تواند براي انجام تكاليفي كه نياز به استانداردهاي امنيتي بالا و يا تخصصي دارند به كار رود.
 
در صورت كسب نتايج رضايت بخش در آينده مي توان تا حد قابل توجهي هزينه هاي طراحي فضاپيماها را كاهش داد.
 
به گفته اين محققان انتخاب سيستم عامل آندورئيد تصادفي نيست. در حقيقت آندروئيد يك سيستم عامل منابع باز است كه مي توان آن را براي سازگاري تلفنهاي همراه هوشمند با ساير عملكردها اصلاح كرد. تلفن هوشمندي كه سوري به فضا مي فرستد اطلاعات به ثبت رسيده خود را از طريق ارتباط ماهواره اي به زمين ارسال خواهد كرد. در بخش اول اين ماموريت، عملكرد تلفن همراه مشابه رايانه پشتيبان فضاپيما خواهد بود و پس از گذشت مدت زماني تلفن همراه فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
 
ما در جهان تنها هستيم و خبري از بيگانگان فضايي نيست
 
در اين هفته يك ستاره شناس و استاد دانشگاه هاروارد به نام هوارد اسميت پس از مطالعه بر روي تمام 500 سياره مشابه زمين كه تاكنون كشف شده اند اعلام كرد كه احتمالا ما زميني‌ها در جهان تنها هستيم و موجودات فضايي وجود ندارند.
 
اين دانشمند ضمن اعلام اينكه به احتمال بسيار زياد ما در جهان تنها هستيم گفت: "شرايط بي‌نهايت سخت و دماي بسيار بالا در اين سيارات اين فكر را بر مي انگيزند كه هيچ اميدي براي يافتن اشكال ديگر حيات هوشمند در جهان وجود ندارد."
 
اين اظهارات در شرايطي گفته شد كه سال گذشته استفان هاوكينگ فيزيكدان نجوم دانشگاه كمبريج و كاشف سياه چاله ها اعلام كرد كه تقريبا مطمئن است كه اشكال بيگانه در بخشهاي ديگر جهان وجود دارند و ما بايد از ملاقات با آنها دوري كنيم چرا كه احتمالا برخورد دوستانه اي با ما نخواهند داشت.
 
به عبارتي ديگر، ما دو گزينه پيش روي خود داريم: اول اينكه مورد هجوم و حمله موجودات فضايي باهوشتر و قويتر از خود قرار بگيريم و يا محكوم به تنهايي ابدي شويم.
 
 
خانه اي از توپ پينگ پنگ 
 
خانه شكلاتي در قصه "هانسل و گرتل" را به ياد مي آوريد؟ خانه اي عجيب كه آجرهايش از شكلات ساخته شده بودند. نمونه هاي خانه هاي از اين دست در دنياي واقعي كم نيست. به طوريكه در هفته اي كه گذشت خبري منتشر شد كه نشان مي داد مالك يك آپارتمان كوچك خانه خود را به شكلي غير متعارف تزئين كرده است كه اين شيوه عجيب تزئيني از علاقه بيش از حد وي به ورزش پينگ پنگ آب مي خورد.
 
اين فرد كه خود در يك شركت معماري داخلي كار مي كند به شدت به بازي پينگ پنگ علاقمند است و از اين رو تصميم گرفته آپارتمان كوچك خود را كه تنها براي خواب و نگهداري از وسايلش از آن استفاده مي كند با استفاده از 25 هزار توپ پينگ پنگ تزئين كند.
 


منبع: خبرگزاري مهر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: alireza ghaffarian تاريخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:قدم زدن كوسه‌ها در خيابانهاي استراليا/ نااميدي زمينيها از ديدار با بيگانگان فضايي , موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد / a.g.loxbog.com تمامی حقوق محفوظ و متعلق است به

ابزار پرش به بالا